ЛЕНТА

Найсекретніша. Що сталося на субмарині ВМФ РФ

На підводному човні російського Північного флоту загинули 14 моряків. Смерть наступила від отруєння продуктами горіння. Міноборони РФ не розкриває тип “науково-дослідного глубоговодного апарата” та імена загиблих.
ЗМІ пишуть, що загоряння сталося на спусковому апараті атомного підводного човна АС-12, відомого як Лошарик, який використовують для досліджень і маніпуляцій з об’єктами на дні океану. Корреспондент.net розповідає подробиці.
Що відомо про надзвичайну подію в Баренцевому морі
2 липня стало відомо, що в Баренцевому морі напередодні ввечері на секретному підводному човні під час батиметричного замірювання – зйомки профілю морського дна – сталася пожежа, у якій загинули 14 моряків. Серед них – семеро капітанів першого рангу і двоє героїв Росії.
Міністр оборони РФ Сергій Шойгу 3 червня розповів, що частину екіпажу вдалося врятувати. Скільки саме людей вижили, він не уточнив. Він сказав, що всі з тих підводників, хто знаходився в апараті, були унікальними військовими фахівцями і проводили “важливі дослідження з вивчення гідросфери Землі”.
За словами Шойгу, екіпаж глибоководного апарата запобіг поширенню пожежі на весь корабель. Першим з палаючого відсіку був евакуйований цивільний фахівець. Моряки-підводники задраїли за ним люк, щоб не допустити поширення вогню.
“У критичній ситуації моряки-підводники діяли героїчно. З відсіку, охопленого вогнем, у першу чергу евакуювали цивільного представника промисловості, задраїли за ним люк, щоб не допустити розповсюдження пожежі по всьому глибоководному апарату, а самі до кінця боролися за живучість корабля”, – сказав Шойгу.
ЗМІ пишуть, що медики борються за життя ще як мінімум п’ятьох моряків. Причому в декого з них, окрім отруєння чадним газом, зафіксовано контузії, що може свідчити про вибух.
Міноборони Росії повідомляє, що радіаційного зараження акваторії не сталося. Агентство радіаційної і ядерної безпеки Норвегії “не знайшло аномально високих показників”.
Влада повідомила, що моряки були закріплені за військовою частиною із Санкт-Петербурга. ЗМІ пишуть, що вони служили у військовій частині №45707 у Петергофі, передмісті Петербурга.
Глибоководний апарат зараз знаходиться на військово-морській базі Сєвєроморськ у Мурманській області.
У РБК назвали імена декого із загиблих: командир підводного човна, капітан першого рангу Денис Долонський; випробувач глибоководної військової техніки, капітан першого рангу Микола Філін; капітан першого рангу Андрій Воскресенський; капітан другого рангу Дмитро Соловйов.
Прессекретар президента Росії Дмитро Пєсков заявив, що частина інформації про загибель моряків “відноситься до категорії державної таємниці”, не розкривається в інтересах державної безпеки, і це “нормальна практика”.
Версії катастрофи на підводному човні
На думку джерела Коммерсанта, НП можуть кваліфікувати як порушення правил кораблеводіння, що спричинило з необережності смерть людини або інші тяжкі наслідки, і недбалість, яка призвела до жертв.
Найімовірніші і найпоширеніші причини загоряння на підводних човнах – загоряння проводки та інші технічні несправності, кажуть експерти.
Портал СеверПост знайшов очевидців аварії в Баренцевому морі – ними виявилися рибалки, які ловили рибу на виході з Кольської затоки.
Вони розповіли, що ввечері 1 липня близько 21:30 бачили, як на поверхню моря піднявся великий підводний човен, до якого незабаром підійшли військовий корабель і два буксири.
На палубах вони помітили, як “бігають і метушаться” люди. За словами рибалок, човен йшов швидко, через що вони вирішили, що аварії немає.
“Ні диму не було, нічого. Потім нам сказали, що хтось бачив, як в Урі вивантажували тіла”, – додав один з очевидців.
Остання аварія на підводному флоті Росії сталася восени 2008 року. Тоді аварія на побудованому, але ще не прийнятому до складу ВМФ атомному підводному човні Нерпа забрала життя 20 людей, ще 21 людина постраждала.
Надзвичайна подія сталася під час заводських ходових випробувань підводного човна в Японському морі. Через несанкціоноване спрацьовування системи пожежогасіння у відсіки човна став надходити газ фреон.
Найбільшою в новітній історії стала загибель АПЧ Курськ 12 серпня 2000 року. Підводний човен затонув у Баренцовому морі в 137 кілометрах від Сєвєроморська, тоді загинули 118 моряків-підводників. Катастрофа сталася на борту підводного човна під час навчань.
У звіті урядової комісії говорилося, що в торпедному апараті №4 стався вибух через витік компонентів палива торпеди, після чого вибухнули стелажі з іншими торпедами.
Чим займається Лошарик
Майже всі російські ЗМІ і експерти зійшлися на думці, що аварію зазнав атомний глибоководний підводний човен АС-12 (атомна глибоководна станція) проекту 10831, що отримала неофіційну назву Лошарик.
Про цей підводний човен невідомо майже нічого, а будь-яка інформація у відкритих джерелах містить застереження про те, що це тільки приблизні відомості.
АС-12 отримав свою неофіційну назву Лошарик через специфічну форму корпусу, який представляє собою кілька з’єднаних одна з одною титанових сфер. Підводний човен здатен занурюватися, за непідтвердженими даними, на глибину від трьох до шести кілометрів.
Він оснащений різним обладнанням для глибоководних робіт і, зокрема, використовувався для забору проб ґрунту в районі хребта Ломоносова для підготовки заявки на розширення меж російського континентального шельфу в Арктиці.
У 2015 році автомобільне видання Top Gear, проводячи фотосесію на березі Баренцева моря, випадково сфотографувало підводний човен, який стало прийнято вважати зображенням Лошарика.
Згадка про підводний апарат Лошарик міститься в доповіді, підготовленій у 2016 році головним інженером науково-технологічного підрозділу Командування повітряно-космічної оборони США і Північного командування Збройних сил США Робом Брюннером.
Доповідь знаходиться у відкритому доступі. У ньому перераховуються напрямки, що представляють інтерес для Збройних сил США у 2018-2022 роках.
Серед цих напрямків – спостереження за тим, що відбувається під поверхнею моря. У презентації сказано, що науково-технічний підрозділ зайнятий розробкою засобів, які дозволять поліпшити можливості з виявлення об’єктів у морі.
На цьому слайді розміщено два зображення, перше з них – зображення Losharik SSAN з підписом “Виявлення / відстеження “темних” цілей”.
Натисніть, щоб прокоментувати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Події

вгору
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!